Geen plezier meer in wat je doet!?

Keuzes maken

Geen plezier meer in wat je doet!?

Ik ga gewoon stoppen met alles! Ik heb helemaal geen plezier meer in wat ik doe. Waar word ik nou nog écht blij van. Ik weet het niet meer. Het probleem zit hem niet in het werken. Werken vind ik leuk en fijn. Het probleem zit ‘m in het feit dat ik het gevoel heb met de verkeerde dingen bezig te zijn. Dat ik maar voortmodder. Wat moet ik doen? Het is zó lastig om in mijn eentje keuzes te maken. Ze kijkt mij wanhopig en vragend aan.

Keuzes maken

Zo gaat dat met keuzes maken. Wat 2 jaar geleden goed voelde hoeft nu niet meer zo te zijn. Het gaat schuren. En je kan er maar niet de vinger op krijgen wat het is. Je voelt wel dat het niet meer klopt. Ik zie bij het bij meerdere ondernemers gebeuren. Door de omstandigheden (o.a. Corona) zijn ze gaan kijken wat kan ik nog wel doen. Hartstikke goed natuurlijk. Maar sommigen zijn daardoor ook van hun pad afgeraakt. Ze hebben een zijpad genomen en komen op een gegeven moment op een punt waarbij ze zich gaan afvragen ‘doe ik nog wel waar ik écht blij van wordt’. Ze volgen hun passie niet meer, raken Bore-out en als ze niet oppassen en dit té lang laten doorgaan, in een Burn-out. En dat wil je ten alle tijden voorkomen!!

Met plezier ondernemen

Ik vroeg haar ‘wil je weer met plezier ondernemen’? Natuurlijk, niets liever dan dat, was haar antwoord. Oké, dan gaan we aan de slag. Ondanks dat ze al vaker haar ideale klant in kaart had gebracht en ze zelf dacht dat ze heel goed wist wie dat was, zijn we wel daarmee begonnen. In tegenstelling tot veel andere programma’s waarbij je dit grotendeels zelf uitdoktert aan de hand van een vragenlijst zijn wij samen haar ideale klant gaan beschrijven. Lekker praktisch en visueel op een flap-over vel. Na veel doorvragen kwam ze bij een paar cruciale kenmerken van haar ideale klant die nog niet eerder naar boven waren gekomen. Daar vielen al kwartjes waarom ze niet meer met plezier aan het werk was. Vervolgens hebben we een aanbod gemaakt dat helemaal passend is voor die ideale klant. Ook weer lekker praktisch en visueel, zie foto. Alles viel op z’n plek. De creativiteit ging weer stromen. Ze kwam weer terug op haar pad. Met een methode die bij haar past. Helemaal blij en vol energie ging ze de deur uit. Een week later sprak ik haar en vertelde ze dat ze weer helemaal plezier heeft in het ondernemen door de helderheid die ze nu heeft en de rust die keuzes maken haar gegeven heeft. Hoe blij ben jij nog met wat je doet? Ben jij nog op het juiste pad?

Laat een reactie achter